random

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie
Share | |
Vorige onderwerp Printervriendelijke versie Log in om je privé berichten te bekijken Volgende onderwerp
Auteur Bericht
IzzyOffline
Onderwerp:   BerichtGeplaatst: 18 Jul 2017 - 14:03
Gevorderd lid

Status: Offline
Doen ze niet beiden dezelfde onderzoeken?
Dr. Visser wordt sowieso vergoedt door de verzekering en Amsterdam niet dacht ik, tenminste enige tijd terug was dat zo.
Ben hier al een tijdje niet meer geweest dus dat kan verandert zijn inmiddels.

Liefs.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht  
Reageer met quote Naar boven
asjeOffline
Onderwerp:   BerichtGeplaatst: 18 Jul 2017 - 19:05
Donateur
Donateur

Ik dacht dat Visser alleen alles rond cardiologie - ME onderzoekt, maar mss is dat niet zo? Ik was al lang uitgebreid onderzocht voordat ik bij hem kwam, dus weet het niet zeker, iemand??

Vi wordt alleen door een aantal verzekeringen geheel vergoed en A'dam niet idd, maar daar kun je een betalingsregeling treffen.

ariadneOffline
Onderwerp:   BerichtGeplaatst: 19 Jul 2017 - 10:56
Gevorderd lid

CVS/ME centrum doet uitgebreider onderzoek idd. Juist ook naar cognitieve problemen. Heb je vooral last doorbloedingsproblemen zou ik naar Visser gaan.
Meer informatie over de onderzoeken etc. http://www.cvsmemc.nl/patientenzorg/
(goed naar beneden doorscrollen)

Als je bij Visser niet de juiste verzekering hebt moet je tot volgend jaar wachten tot je van verzekeraar bent veranderd.

Sterkte Ariadne.

laurensOffline
Onderwerp:   BerichtGeplaatst: 02 Aug 2017 - 16:14
Beginner

Dag iedereen,

Bedankt voor de reacties. Ik lees goede dingen over Dr. Visser en wil daar ook langs zodra ik doordeweeks weer gratis reis (studenten-ov). Er bestaat enige onduidelijkheid over de vergoeding, Zilveren Kruis zegt aan de telefoon dat een kwart van het marktconforme tarief voor mijn rekening is. Iemand ervaringen?

Amsterdam lijkt me niet echt een optie, ik begrijp dat dit nogal in de kosten loopt als ik het goed heb.

Ik heb in ieder geval vitamine D op recept gekregen. In mijn bloed zijn geen gekke dingen gevonden, behalve dus een vitamine D-deficientie. Tevens heb ik blijkbaar het CMV-virus gehad in het verleden. Dit schijnt nu niet meer problematisch aanwezig te zijn maar houdt wellicht verband met de origine van mijn somatiek.

Verder slik ik nu acetyl-L-carnitine (sinds een aantal dagen). Ik ben vooralsnog extra vermoeid en duf. Slaat dit om of kan ik beter stoppen?

Welke middelen kan ik verder nog proberen? Ik wil eigenlijk zelf experimenteren met een en ander voordat ik bij een expert aanklop. Ik lees bijvoorbeeld iets over Q10.

Momenteel kan ik het eerlijk gezegd niet zo goed opbrengen het hele forum door te spitten, heel fijn als jullie me een beetje zouden kunnen helpen Smile

asjeOffline
Onderwerp:   BerichtGeplaatst: 02 Aug 2017 - 23:14
Donateur
Donateur

Ik zou het Visser zelf vragen, dan weet je 't zeker.

Maar Amsterdam valt wel mee en het onderzoek is uitgebreider:

Wij begrijpen dat voor veel mensen met een beperkt inkomen de kosten een beletsel kunnen vormen. Gelukkig beschikken wij over fondsen die het mogelijk maken de bijdrage aan te passen aan de draagkracht. Voor de berekening van de eigen bijdrage gaan wij uit van het gezinsinkomen.

Bij een gezinsinkomen op bijstandsniveau is de bijdrage €250,-
Bij een gezinsinkomen tot modaal, €37.000,- bruto per jaar is de bijdrage €500,-
Bij een gezinsinkomen tot €50.000,- bruto per jaar is de bijdrage €750,-
Bij een hoger gezinsinkomen zijn de kosten €950,-
Betaling in termijnen is bespreekbaar.

CMV, een bekende bij ons ja ...

Ik zou buiten de D3 helemaal niks slikken nu, dat kan onderzoek straks alleen maar vertroebelen. Carnitene helpt bij velen wat maar niet bij iedereen. Je moet ook puur (acetyl l) Carnitene nemen, niet iets met andere dingen er in. Je kunt het straks voorgeschreven krijgen, het is heel duur. Wat slik je precies nu? Mss zit er iets bij waar je juist last van hebt?

Ook Q10 helpt vaak wat, maar nogmaals, niet verstandig als je dingen gaat slikken vóór het onderzoek.

sterreOffline
Onderwerp:   BerichtGeplaatst: 03 Aug 2017 - 09:49
Gevorderd lid

Het beste is drie maand niks slikken voor een onderzoek.

agnesOffline
Onderwerp:   BerichtGeplaatst: 03 Aug 2017 - 20:05
Actief lid

Ik gebruik via dr. Visser Carnitene van Sigma Tau (op recept, 100% vergoed ). Ook de consulten bij hem krijg ik vergoed (OHRA, CZ), al jaren.
Op advies van hem, maar niet vergoed gebruik ik kurkuma en NADH.
Overigens kan je -zeker als je een laag inkomen hebt -kosten die niet vergoed worden (bv. CVS centrum in Amsterdam ) van de belasting aftrekken. Details op de site van de belastingdienst.

Je kunt gerust met Visser bellen om te vragen wat hij zoal onderzoekt en hoe het met de vergoeding zit. Het is goed mogelijk dat je zijn vrouw aan de lijn krijgt, dr. van Campen. Zij is ook cardioloog.

floortje28
Onderwerp:   BerichtGeplaatst: 04 Aug 2017 - 00:04
Actief lid

agnes schreef:
Ik gebruik via dr. Visser Carnitene van Sigma Tau (op recept, 100% vergoed ). Ook de consulten bij hem krijg ik vergoed (OHRA, CZ), al jaren.
@agnes, wordt carnitene van Sigma Tau op recept vergoed door Zorgverzekeraar? of eerst worden betaald met verplicht eigen risico van €385? https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/zorgverzekering/vraag-en-antwoord/eigen-risico-zorgverzekering

asjeOffline
Onderwerp:   BerichtGeplaatst: 04 Aug 2017 - 00:24
Donateur
Donateur

Het wordt door alle verzekeringen vergoed. Verplicht eigen risico ben je altijd kwijt bij alle zorgkosten, buiten de huisarts. Goede Carnitene zelf betalen is niet te doen, is plm 1 euro per tablet.

floortje28
Onderwerp:   BerichtGeplaatst: 04 Aug 2017 - 00:53
Actief lid

asje schreef:
Het wordt door alle verzekeringen vergoed. Verplicht eigen risico ben je altijd kwijt bij alle zorgkosten, buiten de huisarts. Goede Carnitene zelf betalen is niet te doen, is plm 1 euro per tablet.
@asje, vergoeding voor geneesmiddel carnitene van Sigma Tau op recept wordt door mijn Zorgverzekeraar ten laste van verplicht eigen risico €385 gebracht.

asjeOffline
Onderwerp:   BerichtGeplaatst: 04 Aug 2017 - 00:57
Donateur
Donateur

[quote-"asje"]
Verplicht eigen risico ben je altijd kwijt bij alle zorgkosten, buiten de huisarts.
[/quote]

Dat waren dan jouw eerste zorgkosten van het jaar, heeft niets met je verzekering te maken,

floortje28
Onderwerp:   BerichtGeplaatst: 04 Aug 2017 - 23:35
Actief lid

asje schreef:
      asje schreef:
Verplicht eigen risico ben je altijd kwijt bij alle zorgkosten, buiten de huisarts.
Dat waren dan jouw eerste zorgkosten van het jaar, heeft niets met je verzekering te maken,
@asje, nee waren niet eerste zorgkosten van het jaar. Bij jaar recept wordt bij ophalen van carnitene bij apotheek elke keer de kosten voor carnitene door Zorgverzekeraar ten laste gelegd van verplicht eigen risico €385 en moet je betalen. Bedrag en factuur bij Zorgverzekeraar in te zien. Na €385 betaalt de Zorgverzekeraar de kosten. Hoe bedoel je dat carnitene door alle verzekeringen wordt vergoed?

semma
Onderwerp:   BerichtGeplaatst: 05 Aug 2017 - 04:03
Gevorderd lid

Het staat op de lijst te vergoeden produkten/diensten, maar de eerste zwik aan gemaakte te vergoeden kosten moet je zelf dragen in het kader van eigen risico, lees het drempelbedrag voor zelf te dragen reguliere ziektekosten. Voor ons is dat dus eigen zekerheid.

Als Carnitine een erkend regulier geneesmiddel is, dan zal het wel vergoed worden via de basisverzekering en dat is dan voor iedereen, lijkt me.

sterreOffline
Onderwerp:   BerichtGeplaatst: 05 Aug 2017 - 09:42
Gevorderd lid

Ik kreeg de carnitene ook gewoon vergoed. Met eigen risico geen idee het is al zolang geleden. Ik denk wel dat het daar vanaf gaat.

asjeOffline
Onderwerp:   BerichtGeplaatst: 05 Aug 2017 - 22:18
Donateur
Donateur

Tuurlijk wordt het vergoed. Het is gewoon het bedrag wat je altijd zelf moet betalen, of ze dat nou onder Carnitene of iets anders administreren.

Berichten van afgelopen:     
Ga naar:  
Tijden zijn in GMT - 12 uur
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie
Vorige onderwerp Printervriendelijke versie Log in om je privé berichten te bekijken Volgende onderwerp