random

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie
Share | |
Vorige onderwerp Printervriendelijke versie Log in om je privé berichten te bekijken Volgende onderwerp
Auteur Bericht
sterreOffline
Onderwerp:   BerichtGeplaatst: 21 Okt 2018 - 16:55
Gevorderd lid

Status: Offline
Jhanne wat goed voor je!!!! Ik fleur hier alleen maar van op hoor. Ik gun het jou zo. Meid ik kan meer dan jij hoor als ik dat zo hoor dus ik hoef zeker niet treurig te zijn. Ik kan zelf naar de winkel enz. Dus jij hebt het nog harder nodig en vind het super fijn dat jouw huisarts tenminste zo meewerkt wat een opluchting en dat hij het verschil ook daadwerkelijk ziet en niet belangrijk ook wil snappen. Jij komt er wel met je huisarts echt!!!

En inderdaad ik vecht zeker door hoor. Alleen heeft het mij al zoveel energie gekost naar de huisarts te gaan en dan heb ik het het meeste nog over de zenuwen omdat hij niet mee wil werken. Heb vrijdag plat gelegen, gisteren voorzichtig aan gedaan en vandaag lijkt het of ik de griep krijg. Het is altijd een verassing of het de griep is of............de ME. Vandaag weer op de bank gelegen.

Dinsdagmiddag gaat de huisarts mij bellen als ik het weet laat ik het jullie direct weten hoe of wat.

Jhanne ik vind het super knap van je dat je ook door hebt gevochten en nu dit als resultaat krijgt. Dikke knuf van mij.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht  
Reageer met quote Naar boven
sterreOffline
Onderwerp:   BerichtGeplaatst: 23 Okt 2018 - 15:36
Gevorderd lid

Goed daar ben ik weer. Huisarts heeft inmiddels gebeld en dit weekend mijn hele dossier doorgenomen welke loopt vanaf 1999 dus hij had mooi wat te doen Laughing

Het liefst stuurde hij mij naar een revalidatie arts omdat het onverklaarbare klachten zijn. Ik kan je nu doorsturen naar het UMCG maar hier zal niet zoveel uitkomen. Alles is nagekeken er is niks meer wat het kan zijn. Drie keer de diagnose ME in Groningen, Amsterdam en dr. Visser. Het zal wel een half jaar duren voordat je aan de beurt bent. Ik zeg is goed en ik ga GEEN revalidatie traject in dat kost veel te veel energie dat bespreek ik wel met de psycholoog. Oke. Hij pleegt overleg met de internist in het UMCG en over een maand (ipv half jaar Rolling Eyes ) zal ik opgeroepen worden. Dan gaan ze nogmaals alles nakijken. En b12 suppletie (of hoe hij dat zei) was niet gewenst.
Dus ik ben doorverwezen naar het UMCG en ik heb nog even de naam van de internist genoemd Wolffenbuttel en kijken waar ik terecht kom.

Hij zegt ik stuur je nog 1 keer door en daarna zal het toch een psychiater of revalidatietraject worden. Nou psychiaters genoeg gezien en revalidatie ga ik niet doen. Dan zal ik er mee moeten leven zegt ie. Nouja dat moest ik toch al met mijn ME.

Dus tja geen idee welke kant het opgaat.... ik hou jullie op de hoogte.

sterreOffline
Onderwerp:   BerichtGeplaatst: 23 Okt 2018 - 15:42
Gevorderd lid

Oja ik heb gezegd dat die professor een interview heeft gegeven umcg en dat er gekeken moet worden naar klachten ipv waarden hij zegt dan zullen ze dit wel vertekent hebben. Nouja Shocked

Zuiderzon
Onderwerp:   BerichtGeplaatst: 23 Okt 2018 - 17:16
Site Admin
Site Admin

sterre schreef:
Hij zegt ik stuur je nog 1 keer door en daarna zal het toch een psychiater of revalidatietraject worden.

Hoe kortzichtig zeg. Omdat hij het niet kan vinden, zit het sowieso tussen je oren en zal de psychiater eens alles verhelpen. Of kan je gewoon gaan revalideren. Neen, eerst treffelijk behandelen en dan pas revalideren.
Nog veel werk aan de winkel voor artsen!

Wens je veel moed toe en hoop dat je toch verder geraakt!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage  
sterreOffline
Onderwerp:   BerichtGeplaatst: 23 Okt 2018 - 18:24
Gevorderd lid

Dankje Zuiderzon lief van je!
Tja en ik heb meerdere psychiaters gezien dus wat die nog moeten. Ik denk omdat de huisarts het niet meer weet hij daarmee ergens wil dreigen ofzo geen idee. Maar ach voor mij valt er niks te dreigen kom maar op met psychiaters die weten het ook niet meer en revalidatie trap ik niet in. Tja daar kan de huisarts lekker elke keer over gaan beginnen..... als je nou revalidatie enz. Hij doet maar. Er zijn meer huisartsen in deze praktijk dus volgende keer vraag ik gewoon naar een ander als ik iets heb. Alleen jammer dat van deze huisarts de praktijk is en eindverantwoordelijk.

brandy
Onderwerp:   BerichtGeplaatst: 23 Okt 2018 - 20:11
Donateur
Donateur

Sterre,dan op zoek naar de andere praktijk,wat denkt hij wel met :dan zal het toch wel psychiater of revalidatie worden;!
Ik heb het al vaker gezegd: niks moet! Dat bepaal je zelf!
Sterkte met alles,,kost allemaal bakken energie dit..

floortje28
Onderwerp:   BerichtGeplaatst: 24 Okt 2018 - 14:42
Actief lid

@sterre, eens met @brandy kost bakken energie levert niets op deze huisarts schaadt je gezondheid. Je loopt bij psycholoog. Revalidatie is Solk met cgt gaat niet helpen. Naar andere huisarts bij zelfde praktijk gaan heeft geen zin je hebt vinkje als Solk geval in kaart staan en zal gevolgd worden door collega huisartsen. B12 tekort is een ziekte waar goede behandeling voor is. Word je de huisarts niet eens zat? Zoek andere huisarts praktijk vraag bij groep B12 de vergeten ziekte naar namen in woonomgeving.
De opmerking van huisarts over prof Wolffenbuttel is beneden alle peil zegt alles over zijn denkwijze medische onkunde en grote ego.

sterreOffline
Onderwerp:   BerichtGeplaatst: 24 Okt 2018 - 16:17
Gevorderd lid

Jullie hebben volledig gelijk en ik ben eigenlijk te moe om boos te worden maar ben wel boos. Dus ik ga informeren naar andere huisarts want kom NOOOOOOIT meer van SOLK af. Ik ben hooggevoelig en de eerste keer dat ik hem ontmoette voelde ik het hele grote ego al bij de deur toen ik hem open deed.

brandy
Onderwerp:   BerichtGeplaatst: 24 Okt 2018 - 17:46
Donateur
Donateur

In ieder geval was/is je intuïtie wel goed Wink

sterreOffline
Onderwerp:   BerichtGeplaatst: 24 Okt 2018 - 18:54
Gevorderd lid

Ja dat dan weer wel haha. Sjonge dat was nog met de vorige huisarts tevens mijn buurman kon ik mee lezen en schrijven de meeste mensen trouwens en die ging met pensioen en deze huisarts ging de praktijk overnemen nou ik kwam huilend thuis.

Ik woon in een kleine plaats dus beetje jammer er maar twee huisartsenpraktijken zijn. De andere hoor ik namelijk ook geen beste verhalen over nog erger eigenlijk.

Ik heb de vraag neergelegd bij de b12 facebook groep en daar hebben ze al gezegd hoe ik het moet aanvragen. Alleen vind ik het nog wel een gedoe met medicijnen die moet ik dan ook ergens anders weghalen. De huisartsen hebben een apotheek in de praktijk dus geen losse apotheek dat is ergggggggg jammer.

sterreOffline
Onderwerp:   BerichtGeplaatst: 27 Okt 2018 - 10:09
Gevorderd lid

Goed en toen belde gisteren de huisarts dat hij overleg heeft gepleegd met de interne internist geen idee wie dat is van het Umcg en ze zagen geen opties om mij aan te nemen daar omdat alles onderzocht is. De internist en de huisarts stelden voor revalidatie traject of psychiater die mij begeleid om met mijn klachten om te gaan. Evil or Very Mad Wat denk jezelf? Ik zeg nee daar begin ik niet aan. Nou bespreek het maar eens met de psycholoog.

Hij zegt hij met internist over b12 gesproken en wolfenbuttel en die in amsterdam weet effe zijn naam niet meer zijn de enige internisten die anders denken in internisten land. Ik gevraagd voor een half jaar proef spuiten nee ik heb een eed afgelegd dat ik alleen dingen doe die medisch aantoonbaar zijn. Ik zeg maar veel mensen knappen op. Tja. Dan verwijzing b12 kliniek nee ook niet wat commercieel gedoe.

Nou daar zit ik dan in de steek gelaten voel ik mij. Ik ook gezegd dat ik er niet mee eens was bla bla bla. Forum b12 gaat mij helpen kijken hoe of wat te doen. Nou tot zover dus. Man ik heb hier toch helemaal de energie niet voor om dit allemaal aan te gaan.........

jhanneOffline
Onderwerp:   BerichtGeplaatst: 27 Okt 2018 - 10:40
Actief lid

sterre schreef:
Goed en toen belde gisteren de huisarts dat hij overleg heeft gepleegd met de interne internist geen idee wie dat is van het Umcg en ze zagen geen opties om mij aan te nemen daar omdat alles onderzocht is. De internist en de huisarts stelden voor revalidatie traject of psychiater die mij begeleid om met mijn klachten om te gaan. Evil or Very Mad Wat denk jezelf? Ik zeg nee daar begin ik niet aan. Nou bespreek het maar eens met de psycholoog.

Hij zegt hij met internist over b12 gesproken en wolfenbuttel en die in amsterdam weet effe zijn naam niet meer zijn de enige internisten die anders denken in internisten land. Ik gevraagd voor een half jaar proef spuiten nee ik heb een eed afgelegd dat ik alleen dingen doe die medisch aantoonbaar zijn. Ik zeg maar veel mensen knappen op. Tja. Dan verwijzing b12 kliniek nee ook niet wat commercieel gedoe.

Nou daar zit ik dan in de steek gelaten voel ik mij. Ik ook gezegd dat ik er niet mee eens was bla bla bla. Forum b12 gaat mij helpen kijken hoe of wat te doen. Nou tot zover dus. Man ik heb hier toch helemaal de energie niet voor om dit allemaal aan te gaan.........

Oh meid wat shit zeg...wat een *#*#*#* zijn die artsen ook, het is een schande. Ze onthouden je adequate zorg, daar komt het op neer. Ze ontnemen je de kans om aanzienlijk op te knappen. Ik weet ook niet hoe je nu te helpen, hoop dat ze je op het B12 forum kunnen helpen, ik word miserabel van je verhaal.

Maar, misschien helpt dit in je strijd.

Ik ben vorige week met de dubbele dosis druppels gestart (wat volgens dokter Visser gelijk staat aan 1 injectie) en meid,,,wow. ik heb drie keer zoveel energie als daarvoor. ik kan ineens iedere dag 10 minuten lopen ( in plaats van op goede dagen 5 minuten)

Gisteren had ik bezoek, goede vriendin van me die zich altijd in acht neemt als ze bij me is, is nogal een druk type...maar het was zo gezellig en ik was helemaal niet echt moe daarna. Meer gewoon blij eigenlijk, het viel haar ook op. dat ik weer een beetje op mezelf begin te lijken,

Slaap beter, verdraag ineens weer een spijkerbroek aan mijn lijf zonder dat ik het gevoel heb dat het de hele dag akelig zit.

enne...ik voel me niet meer de hele dag ziek...het is verbijsterend heerlijk, waar het heen gaat en hoeveel vooruitgang er nog komt weet ik niet, weet niemand.
Maar dit is wat mijn lijf nodig heeft, zonder enige twijfel.

maar ik weet wel, als mijn huisarts na zijn overleg met de neuroloog terugkomt met : dat gaan we toch niet doen wegens het soort dingen dat jouw huisarts roept, dan koop ik die spuiten zelf wel, In Duitsland vrij verkrijgbaar.

Veel sterkte en geef niet op, hoe zwaar de reis ook is, blijf zoeken naar een manier om aan die spullen te komen, enne, zijn je bloedwaarden nu allemaal getest?
dan kan je misschien ook gewoon hooggedoseerde B12 gaan gebruiken en beterder gaan worden.

dat is wat mijn huisarts overtuigde, toen hij het verschil zag.

maar die van jou gaat dat niet geloven, die gaat dat placebo-effect noemen.

maar dat is het niet hoor, dit is....alsof er een knop omgaat in mijn lijf.

dikke liefs en digitale knuf voor jou

brandy
Onderwerp:   BerichtGeplaatst: 27 Okt 2018 - 11:16
Donateur
Donateur

Sterre,wat erg allemaal...
Kun je je ziektekostenverzekering niet inschakelen?

jhanneOffline
Onderwerp:   BerichtGeplaatst: 27 Okt 2018 - 11:28
Actief lid

eh..ook nog even over nagedacht, los van B12 tekort ( dat je ongetwijfeld hebt hoor, als ik je verhaal en de bloedwaarden zo hoor) B12 suppletie is best practice bij ME patiënten, dokter Visser doet dat, en het centrum in Lelystad ook.

Ik word niet blij van Lelystad, en ook niet van bijgevoegde tekst. Maar het is wel een soort van erkend instituut volgens mij. En zij schrijven duidelijk dat B12 een goede behandeling is bij ME/CVS.
Misschien dat je dat uitprint en meeneemt naar je psycholoog?

en dan bij hem/haar ook benadrukken dat je een meetbaar tekort hebt ( je zit in het grijze gebied en n je bent gestopt met de multi is de waarde dalend als ik het goed begreep?)

Ik weet niet hoe je bent met die psycholoog, maar wellicht wil hij/ zij zich voor deze behandeling inzetten.

https://vermoeidheidkliniek.nl/werkwijze/vitamine-b12/

sterreOffline
Onderwerp:   BerichtGeplaatst: 27 Okt 2018 - 11:47
Gevorderd lid

Jhanne wat ontzettend fijn voor je!!! Echt top.

Ik ben momenteel woest. Heb er hoofdpijn van dit doet mijn lijf niet ten goede. Ik heb de psycholoog net een mail gestuurd want ben ook woest dat hij toch contact heeft opgenomen met haar over de revalidatie terwijl ik had gezegd van niet omdat ik het toch niet ging doen. Nou geeft dat niet want de psycholoog is een topper maar het is niet correct van de huisarts.

Huisarts wilde mij ook niet meer doorverwijzen naar Visser. Klopt toch allemaal niet man. Ik ben er klaar mee. Maandag klacht indienen ziekenfonds erachter zetten enz enz. Zo geen zin in dit gedoe.

Hij vergeet ook even hoe commercieel hij zelf is met een apotheek aan de praktijk.

Berichten van afgelopen:     
Ga naar:  
Tijden zijn in GMT - 12 uur
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie
Vorige onderwerp Printervriendelijke versie Log in om je privé berichten te bekijken Volgende onderwerp